Energica planuje produkcję motocykli o mniejszych pojemnościach

W zeszłym roku włoska firma Energica, słynąca z produkcji elektrycznych motocykli wyścigowych ogłosiła zamiar opracowania mniejszych i lżejszych motocykli elektrycznych. Teraz nadszedł moment, w którym firma rozpoczęła testy silnika, który może stać się sercem układu napędowego tańszych motocykli elektrycznych zaprojektowanych z myślą o mobilności w mieście.

Energica we współpracy z firmą Dell’Orto stworzyły projekt znany jako E-Power, mający na celu stworzenie innowacyjnego elektrycznego układu napędowego dla zrównoważonej mobilności miejskiej.

Podczas gdy Energica jest bardziej znana ze swoich wyścigowych motocykli elektrycznych które są wykorzystywane w Mistrzostwach Świata FIM Enel MotoE, układ napędowy E-Power miałby znacznie mniejszą moc –  od 2,5 kW do 15 kW (3,3 do 20 KM).
Dolna granica tego zakresu byłaby podobna do wielu skuterów elektrycznych 45 km/h .

Wprowadzenie motocykli elektrycznych będących odpowiednikami motocykli
o pojemności 50-125 cm3 z pewnością obniżyłoby ceny, ale postawiłoby również Energicę w bezpośredniej konkurencji z wieloma innymi doświadczonymi konkurentami skuterów elektrycznych.

Firma podążyłaby również śladem Harley-Davidson, zaczynając od motocykla elektrycznego
o dużej mocy, a następnie kontynuując lżejsze i tańsze skutery elektryczne i motocykle.

Czy Energica będzie w stanie wykorzystać swoją wiedzę na torze, aby zaprojektować ciekawe i niedrogie lekkie elektryczne motocykle lub skutery?