Japońska Wielka Czwórka testuje
wymienne baterie w motocyklach elektrycznych
Japońscy producenci motocykli z Wielkiej Czwórki,czyli Honda, Yamaha, Kawasaki i Suzuki, współpracują przy opracowywaniu i testowaniu motocykli elektrycznych.
Firmy pracują nad opracowaniem wspólnej platformy wymiennych akumulatorów
do motocykli elektrycznych.
“Czwórka” ogłosiła w zeszłym roku utworzenie konsorcjum w celu opracowania wymiennych akumulatorów do motocykli elektrycznych,
jednak do tej pory nie mieliśmy żadnych wiadomości o postępach ich prac.
W chwili obecnej okazuje się, że firmy są już gotowe do rozpoczęcia testowania wspólnego projektu wymiennych baterii motocyklowych.
Testy zostaną przeprowadzone na Uniwersytecie w Osace i noszą nazwę próby „e-Yan OSAKA”. W ramach testów studenci i pracownicy Uniwersytetu w Osace otrzymają motocykle elektryczne, w których zamontowano nowy typ baterii, a na terenie kampusu oraz w sklepach ogólnospożywczych zostaną zainstalowane stacje wymiany baterii.

Nie ujawniono jeszcze żadnych specyfikacji technicznych dotyczących wymiennych akumulatorów, ale spekuluje się, że prawdopodobnie pójdą w ślady Hondy dzięki wymiennym akumulatorom ze skuterów elektrycznych Hondy PCX i Benly.
Jak wyjaśnił dyrektor zarządzający i szef działu motocykli w firmie Honda Noriaki Abe:
„W wyniku wielokrotnych badań współpracy czterech krajowych firm motocyklowych mogliśmy współpracować z e-Yan OSAKA w celu zweryfikowania wspólnych specyfikacji wymiennych akumulatorów. Jesteśmy świadomi, że w rozpowszechnianiu motocykli elektrycznych wciąż istnieją problemy do rozwiązania, i będziemy nadal pracować nad poprawą środowiska użytkowania naszych klientów w obszarach, w których każda firma może współpracować ”.
Oczekuje się, że próba e-Yan OSAKA potrwa rok, w którym to czasie konsorcjum zbada efektywność projektów akumulatorów i stacji wymiany akumulatorów, aby ostatecznie zdecydować o projekcie, który trafi do produkcji.