Tromox Mino – elektryk w wydaniu mini

Startup o nazwie Tromox pochodzący z Azji zadebiutował na targach EICMA 2019 w Mediolanie wraz ze swoim pierwszym projektem – mini – motocyklem o nazwie Mino.

Pierwotnym założeniem firmy było stworzenie hulajnogi elektrycznej, jednak ze względu na ich popularność i ilość dostępnych modeli postanowili stworzyć projekt, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji. We współpracy z jedną z włoskich firm projektowych opracowali wygląd motocykla, a następnie przekuli swoją wizję w gotowy produkt. Dużym atutem Mino jest możliwość jego customizacji.

Aktualna wersja motocykla wykorzystuje silnik o mocy 2,5 kW i jest wyposażona w cztery różne opcje akumulatorów 60 V o pojemnościach 2,3 kWh, 1,9 kWh, 1,6 kWh i 1,3 kWh. Producent twierdzi, że
w najwyższej konfiguracji maksymalny zasięg ma wynieść 118 km przy jeździe z prędkością
do 30 km/h. Maksymalna prędkość osiągalna przez Mino to 60 km/h.

Mino nie jest skuterem elektrycznym, choć gabarytami na pewno taki przypomina.
Wyposażony jest on w szereg rozwiązań znanych z pełnowymiarowych motocykli, takich jak rama z wahaczami poprzecznymi, tłumione olejem zawieszenie przednie i tylne oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Parametry mini-motocykla można regulować w aplikacji na smartfona, co znacznie ułatwia korzystanie z niego – możemy np. ograniczyć naszą maksymalną prędkość.

Według planów firmy Tromox sprzedaż w Europie ma ruszyć już w 2021, jednak planują nadal rozszerzać swoją działalność na inne kontynenty. Obecnie pracują nad przygotowaniem pojazdów do procesu homologacji na rynek amerykański, gdzie również chcieliby zacząć sprzedaż
w 2021 roku.