Pojazdy elektryczne w służbach publicznych

W służbach publicznych motocykle zawsze traktowane było drugorzędnie w porównaniu
z samochodami i chociaż obecnie elektryczne samochody policyjne nie są już niczym nowym, wiele oddziałów policji a nawet oddziałów wojskowych zaczyna dostrzegać potencjał
w elektrycznych motocyklach
. Poniżej przedstawimy kilka interesujących przykładów pokazujących jak motocykle elektryczne pomagają policji i siłom zbrojnym wykonywać
swoją pracę lepiej, szybciej i bardziej ekologicznie.

Niewątpliwym liderem jeżeli chodzi o produkcję motocykli na użytek służb jest Zero Motorcycles. Północnoamerykańska firma produkuje linię policyjnych e-motorów opartych zarówno na platformie DS i DSR (dual sport), jak i na platformie FX (supermoto). Pojazdy te są cenione za ich zdolność do poruszania się zarówno po drogach jak i poza nimi, co jest ważne dla policjantów, którzy nigdy nie wiedzą, dokąd może ich zaprowadzić następny telefon.

W zeszłym roku miał miejsce najcichszy policyjnym pościgu w historii, w trakcie którego oficer
na policyjnym motocyklu elektrycznym Zero zatrzymał kierowcę Tesli.

Godna uwagi jest możliwość dotarcia do obszarów, których do tej pory nie było możliwości patrolować, chyba że pieszo lub na rowerze. Motocykl elektryczny pozwala funkcjonariuszom szybko przemierzać bardziej oddalone obszary i nadal odpowiadać na wezwania pomocy w razie potrzeby. Cisza motocykla elektrycznego daje funkcjonariuszom możliwość ukrycia się w razie potrzeby. Fakt, że motocykl nie emituje żadnych spalin z rury wydechowej, oznacza, że ​​można go używać również w pomieszczeniach. I oczywiście platforma elektryczna jest przyjazna dla środowiska, co jest odpowiedzialnym wyborem w imieniu policji.

Motocykle elektryczne znalazły zastosowanie nie tylko w policji – coraz częściej znajdują również zastosowanie w siłach zbrojnych. Przykładowo motocykle elektryczne UBCO z napędem na wszystkie koła są używane w Siłach Obrony Nowej Zelandii. Zero Motorcycles produkuje motocykle elektryczne w specyfikacjach dla Armii Amerykańskiej, jednak sami oficjalnie
nie potwierdzają tej informacji.

Motocykle wojskowe oparte są na platformie Zero FX, z modyfikacjami obejmującymi zestawy łańcuchowe zastępujące napędy pasowe, a także inne modyfikacje mające na celu zwiększenie wytrzymałości motocykli. Mówiono również o przycisku który wyłączałby wszystkie systemy zabezpieczające w motocyklu. Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebuje uciekający operator specjalny, jest zobaczenie włączającego się wskaźnika „ostrzeżenie o przegrzaniu”, spowalniającego motocykl i ograniczającego jego moc.

Rosyjskie wojsko również ma w swojej flocie motocykle elektryczne.
Kałasznikow, znany z produkcji broni, produkuje motocykle elektryczne zarówno dla rosyjskiej policji, jak i dla wojska.

Ponieważ motocykle elektryczne zyskują na popularności, a coraz więcej wydziałów policji i wojska zaczyna testować ich wyjątkowe zalety, prawdopodobnie zaobserwujemy duży wzrost liczby tego typu motocykli elektrycznych w ich flotach. Nie tylko stanowią rozsądne alternatywy
z operacyjnego punktu widzenia, ale ogólne odejście od pojazdów napędzanych paliwem tylko przyspiesza wdrażanie pojazdów elektrycznych we wszystkich aspektach transportu.